OMAYA AXØ
I 43 år har jeg arbejdet som folkeskolelærer på den samme skole. Her har det mest været børn med særlige vanskeligheder, der har været i mit focus. Jeg har i en del år (foruden mit normale lærerarbejde) arbejdet som lærer for en specialgruppe og som AKT-lærer (adfærd, kontakt og trivsel).
I 1991 blev jeg for alvor bevidst om min lyskugle. Den har været der med mellemrum i mit liv, men nu blev jeg klar over, hvad den betød, både for mig og andre. Derfor kastede jeg mig ud i det alternative og uddannede mig som reiki-healer, reikilærer,kinesiolog, kranio-sakralterapeut.
Undervejs har jeg studeret samtaleterapi, farveterapi, bindevævs-massage, Tarot, kinesiologi, Kembo Nasake, akupressur, Melchiezedek-metoden, Gaiadon-metoden, psykogenetik og ikke mindst de følelses-forløsende teknikker.
I dag bliver jeg brugt som kanal af mine åndelige vejledere i et møde med et medmenneske, og jeg føler mig meget priviligeret over at få lov at hjælpe.
Jeg har indrettet min klinik i mit private hjem, ligesom jeg anvender min stue til kurserne.
Min egen uddannelsevej er stadig fuld af spændende emner, som mere og mere frigør mig fra gamle adfærdsmønstre og tankeformer og sætter mig fri til at nyde vort vidunderlige univers.
Jeg har fået mine Reiki-indvielser af:
- Reikimester Hanne Fritzbøger fra The Reiki Alliance
- Ernst Wognsen, Mette Haystrup og Jens Søeborg fra Usui Reiki Ryôhô Danmark
Undervisningsmaterialet, jeg anvender, er samlet og redigeret af Usui Reiki Ryôhô sensei Jens Søeborg.
Mine Kembo Nasake-indvielser har jeg fået i 2005 af sensei Jens Søeborg.
Senest blev jeg i december 2007 færdiguddannet som Professionel Praktiserende Kinesiolog på Dansk Pædagogisk Kinesiologiskole hos Annemarie Goldschmidt.
Mine kurser og udviklingsvej
MIN KUGLE kom flere gange, mens jeg var barn, men her kunne jeg ikke tale om dette mærkelige fænomen. Min mor var meget syg og jeg ved, at flere gange hjalp jeg hende med min kugle. Om ikke andet så med at falde til ro.
Første gang jeg mediterede, kom den så igen.
Jeg havde aldrig mediteret før, men blev vejledt af en folkekirkepræst ved et møde i Søborg. Vi var mange, der mediterede sammen, og undervejs dukkede min kugle op. Den bad mig gå ind i rygraden på en mand, som sad overfor mig. Det var et meget grænseoverskridende krav, som jeg skulle opfylde, men jeg gjorde det, idet jeg tænkte: Det kan ikke skade ham at få lys på sine 3-4 thorax knogler, og i øvrigt er der ingen, der får det at vide.
Bagefter spurgte præsten efter, om man ville dele sine meditationsoplevelser, og da hun kom til mig, bad jeg hende springe mig over.
Jeg var alt for berørt at episoden og flov, fordi jeg havde overtrådt et andet menneskes grænser.
Hun hørte så alle de andre, men vendte tilbage til mig. Jeg havde fattet mig lidt og besluttet, at hvis jeg holdt øjnene for mig selv, kunne jeg godt fortælle, hvad der var sket, uden at vedkommende var klar over, hvem jeg mente, så det gjorde jeg.
Hvorefter manden overfor mig sagde: “Jeg er dig så taknemmelig, for jeg har ikke ondt mere mellem 3. og 4. ryghvirvel, og det har jeg haft i syv år.”
Jeg kender ikke manden og ved ikke, hvordan han har det i dag, men jeg kan stadig huske den taknemmelighedsfølelse, der fyldte mig, da han fortalte, at min kugle havde renset de urenheder, han havde i sin ryg.
Jeg var derfor nødt til at uddanne mig til healer.
MIT LOGO har jeg valgt helt ubevidst. Jeg fandt det i et Corel program( håbløst gammeldags nu!) og vidste bare, at det måtte jeg have som symbol på min klinik.
Så lavede jeg mit visitkort og havde det i baglommen, da jeg sammen med en 7. klasse fra Islev Skole besøgte den ægyptiske udstilling på Nationalmuseet.
Her stod en sød mandlig studerende foran en ægyptisk gravdør og forklarede en hel masse om, at sjælen forlader graven ud af KI hullet, at vedkommende, der lå begravet her, var en slags arbejdsminister. Det kunne man se på tegnet. MIT TEGN
Det var vandbærerens lod at skulle arbejde for andre.
Jeg trak mit visitkort op af lommen, og han sagde: “Tillykke med det. Du kommer til at arbejde for andre.”
Der er intet, jeg hellere vil, men det er klienterne selv, der skal ønske sig forandring, og det er dem, der udfører den!
1996 Reiki 1 hos Hanne Fritzbøger
1997 Reiki 2 hos Hanne Fritzbøger
1998 Følelsesforløsende terapier hos Hanne Fritzbøger
1999 Mastery class hos Norma Milanovich
1999 Reiki 1+2 hos Ernst Wognsen
1999 Melchizedek method 1 hos Alton Kamadon
2000 Melchizedek method 2 hos Alton Kamadon
2001 Reiki 3 mester hos Ernst Wognsen
2001 Melchizedek method 3 hos Alton Kamadon
2001 Reiki 3B lærer hos Ernst Wognsen og Mette Haystrup
2001 Reiki 4B lærer hos Ernst Wognsen og Mette Haystrup
2003 Melchizedek method 4 hos Alton Kamadon
2004 Melchizedek method 5 hos Lisbeth Sørensen og Ernst Wognsen
2004 Kembo Nasake 1 ved Jens Søborg
2004 Kembo Nasake 2 ved Jens Søborg
2005 Kembo Nasake 1 lærer ved Jens Søborg
2005 Kembo Nasake 2 lærer ved Jens Søborg
2006 Kaji Master healing ved Jens Søborg
2006 Kropsafbalancering 1-4 hos Dansk pædagogisk Kinesiologiskole v. Annemarie Goldschmidt
2006 Wellness Kinesiologi ved Wayne Topping
2006 Louder than words hos Dansk pædagogisk Kinesiologiskole v. Annemarie Goldschmidt
2006 Structural Neurology hos Dansk pædagogisk Kinesiologiskole v. Annemarie Goldschmidt
2007 Gaiadon Heart 1A ved Saranaya Zaveri
2007 Body circuits, pain and understanding hos Dansk pædagogisk Kinesiologiskole v.
Annemarie Goldschmidt
2005-2007 PROFESSIONEL praktiserende KINESIOLOG hos Dansk pædagogisk Kinesiologiskole v. Annemarie Goldschmidt
2008 Gaiadon Heart 1B hos Lisbeth Sørensen og Ernst Wognsen
2008 Farvefrekvenser, lyd og lys ved Kinesiologiakademiet Mette Pedersen
2010 Optimal Brain organization ved Jeanette Primost og Edel Hougaard
2010 Dominance factor ved Carla Hannaford og PLD
2011 Mindfulness based stress Reduktion ved Connie Hjarsø
2013 Balancing Nutrition and Toxicity ved Philip Rafferty
2014 Welness Kinesiologi – Nutritional Testing ved Edel Hougaard
2014 Kinergetics 1-2-3 ved Philip Rafferty
2012-2015 ENHEDSTERAPI ved Audun Myskja og Kinesiologiakademiet
2016 PEAT Processor ved Zivorad Slavinski
2016 Deep Peat, inner magical words and trauma vanishing method ved Zivorad Slavinski
2016 Reset 1+2 ved Philip Rafferty
2014-2016 Anatomi, fysiologi, farmakologi og sygdomslære ved Læge og skoleleder Ole Købke
2016 RAB godkendt 13.8.2016